Optymalizacja stron pod SEO

optymalizacja stron www

Google od lat coraz większą uwagę przywiązuje do optymalizacji stron internetowych – premiuje to witryny bardziej przyjazne użytkownikom. Korelacja między widocznością a optymalizacją techniczną z każdym rokiem jest coraz większa, dlatego warto zadbać o pełną i profesjonalną optymalizację strony. Poniżej przedstawię kilka przykładowych elementów, które należy zweryfikować przy przystąpieniu do pracy z witryną.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

1) Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Już latem 2015 roku liczba wyszukań na urządzeniach mobilnych po raz pierwszy przewyższyła liczbę wyszukań na urządzeniach stacjonarnych. Google z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych wprowadził w 2018 roku ogromną zmianę w swoim algorytmie i wprowadził Mobile-First Index.

Do tej pory wpływ na pozycję strony miała wyłącznie wersja desktopowa. Obecnie szczególnie duży nacisk jest kładziony na wersję mobilną, dlatego dostosowanie do urządzeń mobilnych jest szczególnie istotne.

dostosowanie do urządzeń mobilnych

2) Optymalizacja prędkości

Jest to kolejny, istotny czynnik rankingowy. Prędkość ładowania strony wpływa nie tylko na pozycje, ale także konwersje i ogólne wrażenia użytkowników. Warto zadbać o optymalizację obiektów graficznych czy kodu i dostępność wszystkich zasobów.

3) Treść - content is king

Treść jest obecnie kluczowym czynnikiem rankingowym. Google oczekuje dostarczania treści wysokiej jakości dla użytkowników naszej witryny. Niezwykle istotna jest unikalność treści, za bezpardonowe kopiowanie prędzej czy później zostaniemy ukarani filtrem i gwałtownym spadkiem widoczności. Nie chodzi tu o całkowity zakaz wspierania się cudzą twórczością – cytowanie, czy odwoływanie się do wartościowych źródeł jest wręcz wskazane. Podczas tworzenia naszego tekstu należy pamiętać o słowach kluczowych i o ich naturalnym rozmieszczeniu w tekście – nie spamujemy i nie używamy ich więcej niż wynika to z rzeczywistych potrzeb naszego artykułu/wpisu.

4) Struktura witryny

Warto zadbać o przejrzystą strukturę witryny. W przypadku rozbudowanych stron często dochodzi do generycznego tworzenia nowych adresów url i zaśmiecania indeksu czy duplikacji treści. Należy zweryfikować ustawienia parametrów adresów i sposobu filtrowania na naszej stronie oraz prześledzić ich działanie.

optymalizacja stron www

5) Meta-tagi, nagłówki, alty, canonical, SSL, przekierowania i wiele innych

Jest mnóstwo innych rzeczy, które należy zweryfikować podczas optymalizacji witryny. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej i szukasz profesjonalnego wsparcia zapraszam do kontaktu. W ramach naszej współpracy otrzymasz pełną dokumentację wdrożeniową z kompleksowymi zaleceniami.

W zależności od stopnia złożoności zaleceń mogę je wdrożyć samodzielnie lub przy wsparciu programistów. Zawsze otrzymujesz gwarancję kompleksowej i profesjonalnej usług.