Link building, czyli mówiąc najprościej zdobywanie linków. Nie ma lepszych linków, od tych w 100% naturalnych stworzonych własnoręcznie przez użytkowników; czy to klientów naszej strony, partnerów lub recenzentów. W swojej pracy przywiązuje szczególną uwagę do tego, aby tworzone linki były jak najbardziej zbliżone do naturalnych.
Czym powinniśmy się kierować podczas tworzenia odnośników?
1) Powiązanie tematyczne
Zarówno strona, z której linkujemy jak i tworzona przez nas treść powinna mieć jak najbardziej zbliżoną tematykę do strony linkowanej. Logicznym wydaje się fakt, że link ze strony powiązanej tematycznie jest bardziej naturalny.
2) Nienadużywanie anchor tekstów
Nadużywanie/spamowanie anchorami exact match, może mieć dla naszej strony przykre konsekwencje w postaci filtra. W profilu linkowym zdecydowaną większość nazw odnośników powinny stanowić adres url, brand, anchor zero match, ewentualnie anchor patrial match/long tail.
3) Wybierać strony z realnym ruchem
Najlepszym wskaźnikiem jakości witryny jest jest widoczność i realna ilość unikalnych użytkowników. Jeśli strona rankuje na “trudne” frazy, a ilość użytkowników jest znaczna, świadczy o tym, że Google “ufa” danej witrynie.
4) Unikanie farm linków
Miejsce gdzie każdy, bez większego trudu może dodać link, nie jest prawdopodobnie najlepszym miejscem do tworzenia odnośników. Zaspamowane strony posiadają
5) Zadbać o jakość treści
Nieważne czy mówimy o wpisach w katalogach, szeptance czy artykułach Content Marketingowych. Zawsze powinniśmy zadbać o jakość treści – pisać teksty atrakcyjne dla potencjalnego odbiorcy, pamiętając o użyciu słów kluczowych w treści, jednak bez spamowania.